Rólam mondták

"Ami tetszik abban, amit és ahogy csinálsz, hogy soha nem kérdőjelezed meg azt (vagy én nem tapasztaltam ilyet eddig), hogy az, amire valaki vágyik, amit célul tűzött ki, az "jogos-e". Ezt azért emelem ki, mert ezzel volt már egy negatív tapasztalatom."
Hidvéginé Dr Török Mária

2014. április 30., szerda

Neked van rá szemed?



Ma megakadt a szemem egy bejegyzésen a Facebook üzenőfalamon:
Kép forrása itt

„A terv a következő: elárasztjuk a Facebookot Disney képekkel, hátha egy napra elűzzük a sok negatív posztot.”… stb., stb.


Elgondolkoztam: sok negatív posztot? De hát én alig kapok negatív posztokat. Lázasan kutattam az emlékeim között, milyen negatív posztokról is beszélhetnek? No persze, a választás környékén én sem úsztam meg a „dögöljön meg a szomszéd tehene” típusú megnyilvánulásokat, de mikor volt az már! Más meg nem jut eszembe.

Hamar leesett:
talán észrevettétek, talán nem, talán tudjátok, talán nem, a Facebook szűri a tartalmakat, amit látunk. Valami bonyolult, egyszerű földi halandó számára átláthatatlan mechanizmus dönt erről. De az biztos, hogy köze van ahhoz, hogy kinek a bejegyzéseit szoktad lájkolni, kivel vagy gyakrabban kapcsolatban, no meg ahhoz is, hogy milyen típusú bejegyzéseket lájkolsz vagy osztasz meg.

Így hát az én Facebook üzenőfalam nincs tele negatívumokkal. Mert azokra nem reagáltam sosem. Mert azokat gyakorlatilag sosem vettem észre. Így már nem is kapom. Az én üzenőfalam jókedvű, fejlesztő, egymást segítő cikkekkel, bejegyzésekkel, infógrafikákkal és családi vagy természeti fotókkal van tele.

Mert korábban erre volt szemem és ezt a Facebook algoritmusok észrevették.
Ugyanígy, az életben is, ha a szépre, jóra, izgalmasra, hasznosra figyelsz fel, ha arra reagálsz és a negatívumokat kizárod, egyszercsak észre fogod venni, hogy azok is kizárnak téged. Eltűnnek körüled.

A te virtuális (=Facebook) és fizikai (=mindennapi élet) üzenőfalad milyen bejegyzésekkel van tele? Oszd meg velünk!

Mosolygós napot!

Oszd meg a Facebook-on


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése