Rólam mondták

"Ami tetszik abban, amit és ahogy csinálsz, hogy soha nem kérdőjelezed meg azt (vagy én nem tapasztaltam ilyet eddig), hogy az, amire valaki vágyik, amit célul tűzött ki, az "jogos-e". Ezt azért emelem ki, mert ezzel volt már egy negatív tapasztalatom."
Hidvéginé Dr Török Mária

2014. július 21., hétfő

A kérdés, aminek a legjobban örültem – és a nyertes



A coaching során a legfőbb eszköz a kezemben: a kérdés. Úgy is mondhatnám, semmi ördöngösség nincs benne, hiszen kérdezni mindenki tud. :) Tényleg mindenki tud kérdezni?

Biztosan te is jártál már úgy, hogy valaki megköszönt neked egy kérdést, vagy épp te köszöntél meg valakinek. Mert a válasz felismerést adott. Löketet, vagy úgynevezett AHA-élményt. Épp ezért a kérdéseket érdemes komolyan venni és komolyan megválaszolni.

Bármikor bárki kérdezhet – akár véletlenül is – valami olyat, ami megadja ezt az élményt.
A coach annyiból tud többet, hogy rengeteg kérdés van a tarsolyában és tudja, hogy egy beszélgetés során mikor melyiket érdemes feltenni. Mikor kell időt hagyni a válaszra és mikor kell inkább gyorsan feltenni egy másik kérdést vagy átfordítani a hallottakat. Mikor kell kérdezni, mikor kell inkább beszélni és mikor hallgatni. No meg persze azt is, hogy mikor melyik kérdés lehet a legjobb.

Mivel a Liebster-díjaimat nem egy coaching folyamat során kaptam, (kattints ide, ha még nem olvastad az erről szóló bejegyzésem) a díjat nekem ajándékozók nem tudhatták, hogy melyik kérdésnek lesz rám ilyen hatása. Sőt, egészen addig, amíg nem válaszoltam meg őket úgy igazán, komolyan, mélyről jövően, addig én sem tudtam, hiába olvastam már el őket korábban.

A coaching folyamatban sem tudhatom sohasem, hogy melyik kérdés ad felismeréseket, indít el változásokat, hat az ügyfelem életére. Mert a felismerést én csak generálom (a kérdéssel), de az őbelőle jön: a komolyan vett válasszal. Garantálom, hogy a kérdésfolyamból coaching ülésenként legalább egy kérdés biztosan így hat rád is. És garantálom azt is, hogy annak a kérdésnek örülsz a legjobban – még ha nem is tudatosítod. Ily módon örültem én legjobban a „Ha találkoznál gyermekkori önmagaddal, mit tanácsolnál neki?” kérdésnek. Mert ez számomra felismerést hozott.



Megértettem valamit általa magamról és ez segít az előttem álló feladatok, kihívások vagy problémák megoldásában is.


Én a díjak mellett ezt a felismerést is kaptam. (Konkrétan azt, hogy amit gyerekként nagy nehézségnek éltem meg, azt nagyon jó volt már akkor megtanulnom: „Merj változni és változtatni!”) Köszönöm!

Javaslom, hogy a díjjal kapott és adott kérdéseimet te is válaszold meg őszintén, igazán és mélyről jövően magadnak. A legjobb, ha írásban, mert úgy egészen másképp pörög az agyad. Másrészt ugye a szó elszáll, az írás megmarad. Itt olvashatod azokat a kérdéseket, amiket én tettem fel: http://iranytucoaching.blogspot.hu/2014/07/5-szoros-dijazott-lettem-amivel-te-is.html
Itt pedig azokat, amiket kaptam: http://iranytucoaching.blogspot.hu/2014/07/mit-jelent-szamomra-az-onismeret-es.html

Írd meg, hogy neked milyen felismerést hoztak ezek a kérdések. Vagy ha nem publikus, akkor csak annyit: segítettek vagy sem.

Sok sikert!



A nyereményjáték nyertesének sorsolását, a nyertest és még egy tippet tőlem pedig itt nézheted meg:




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése